Marketing
Marketing
Program je zaměřený na rozvoj aktivit českých exportérů na zahraničních trzích a zvýšení využití exportních příležitostí, které na světovém trhu existují. V rámci programu je podporováno např. získávání marketingových informací v souvislosti se vstupem na zahraniční trhy, tvorba studií vstupu na tyto trhy, prezentace podniku na veletrzích a výstavách v zahraničí a s tím související tvorba propagačních materiálů.
Komu?
- Malé a střední podniky (individuálně).
Na co?
- služby pro MSP zaměřené na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy (účast na zahraničních výstavách a veletrzích, organizace seminářů/akcí se zaměřením na konkrétní problematiku týkající se mezinárodní konkurenceschopnosti, např. právní aspekty daného teritoria aj., získání zkušeností s podnikáním v zahraničí, zvýšení schopnosti mezinárodní expanze a posílení růstových motivací podniků hledajících nové rozvojové příležitosti), např. prostřednictvím analýzy k plánování a designu nových produktů včetně posouzení jejich tržního potenciálu, a rozvoje nových technologií,
- sofistikované poradenské služby expertů se znalostí mezinárodního prostředí (se specifickou teritoriální znalostí) a poradenské služby pro strategické řízení a management inovací (mentoring, koučink, foresight ad.)
- služby zaměřené na podporu internacionalizace MSP,
- služby podporující zapojování MSP do mezinárodních programů, jako např. v oblasti výzkumné spolupráce (Horizont 2020, COSME),
- služby zaměřené na zvýšení marketingových a manažerských dovedností MSP.
- Projekt se musí týkat podporované ekonomické činnosti (CZ-NACE). Toto vymezení bude konkrétně definovat příslušná výzva programu k předkládání projektů.
Kolik?
- Dotace na podporu individuální účasti na veletrzích a výstavách v zahraničí
Forma podpory: dotace, min. dotace pro jeden projekt: 200 tis. Kč, max. dotace pro jeden
projekt: 5 mil. Kč.
- Dotace na podporu společné účasti na veletrzích a výstavách v zahraničí
Forma podpory: dotace, min. dotace pro jeden interní projekt: 100 mil. Kč, max. dotace pro
jeden interní projekt: 200 mil. Kč.
- Dotace na projekty zvýšení schopnosti mezinárodní expanze, zlepšení strategického řízení a posílení růstových motivací podniků
Forma podpory: dotace, min. dotace pro jeden interní projekt: 5 mil. Kč, max. dotace pro jeden
interní projekt: 200 mil. Kč.
- Intenzita podpory účasti malých a středních podniků na zahraničních veletrzích poskytnutá dle Nařízení Komise č. 651/2014 nesmí přesáhnout 50 % způsobilých výdajů. Intenzita podpory de minimis bude upřesněna v jednotlivých výzvách.
Kdy?
- Podle předběžného harmonogramu výzev 3/2015